Příspěvek č. 1 - Cesta a první den v Aucklandu

Den D nastal a my dopoledne v úterý 4.12. vyrážíme na letiště. Čeká nás cca 30 hodinový let směr Auckland s přestupem ve Frankfurtu a Šanghaji.

Na letiště v Praze přijíždíme cca v půl 1 a potkáváme se tam s paní Lenkou Duškovou, - babičkou cestovatelkou, která letí na Zéland za rodinou. Navzájem si při cestě pomáháme a děláme společnost při čekání.
I když jsme šli na kontrolu zavazadel asi 40 minut před nástupem do letadla, dost nás překvapila fronta a rychlost kontroly, že jsme ještě ve 14:25 stáli ve frontě. Zdůrazňuji, že boarding byl 14:30. Takže jsme nahodili tempíčko po kontrole a došli ke gatu akorát, když už lidi začali nastupovat.
Zbytek cesty byl už naštěstí bez komplikací a my ve čtvrtek 6.12. ráno přistáváme v Aucklandu, největším městě Nového Zélandu. No nebudeme lhát, pohled z letadla na Zéland nás dojal :)

Při vstupu na Nový Zéland je povinnost každého cestujícího vyplnit příletovou kartu, kde se mimo jiné uvádí, jaké věci člověk na Zéland veze a to včetně jídla, trekové vybavení, léků apod. Zéland dost dbá o svoji přírodu a proto je důležité všechny tyto věci nahlásit a deklarovat a při kontrole oni sami posoudí, zda vám to nechají nebo seberou. Kontroluje se zde i čistota právě trekové obuvi a vybavení. My jsme kontrolou prošli úplně bez problému a mohli tak vyrazit to víru velkoměsta.

Před letištěm jsme se nenechali nalákat reklamou na drahý expres bus do centra a jeli na klasiku sockou :D
Po 30 hodinách letu jsme neměli nějaké velké cíle, ale jelikož jsme měli check in na našem ubytování až ve 15:00 museli jsme se nějak zabavit. Naším cílem byl Mt.Eden, sopečný kráter,odkud je skvělý výhled na Auckland.

Ve městě jsme také okusili první rychlé občerstvení - Pita pit - už teď Kubův nejoblíbenější fast food :D a zašli do místního supermarketu Countdown nakoupit jídlo na véču a snídani. Jelikož je Auckland roztahaný do šířky, museli jsme do krámu jít 5 km a dalších 5 km k našemu ubytování. Takže po dlouhém letu hned nachodit skoro 15 km chce potlesk :D

Ubytování jsme měli přes Airbnb. Byl to vlastní pokoj v menším baráčku, kde jsme měli společnou kuchyň a koupelnu s majitelem. Na jedno přespání nám to bohatě stačilo a ráno si ještě udělali královskou snídani.

Druhý den po příletu nás čekal přelet do Christchurch a seznámení s novou rodinou, u které budeme následujících cca 14 dní bydlet, ale o tom až někdy příště.

PS: Další fotografie budou vždy případně k nahlédnutí v následujícím odkazu :) Bye bye