Příspěvek č. 16 - Relax na ostrově (Krabi + Koh Lanta)

Ahoj, toto je poslední díl týkající se naší dovolené v Thajsku. V tuto chvíli už ležíme v postýlkách na Zélandu a plánujeme co bude dál. Nejhorší pro nás v Thajsku bylo rozhodnutí, kde strávíme právě tu relaxační část. Konkrétně jsme nevěděli, jaký ostrov nebo ostrovy zvolit, protože vždy, když už to vypadalo, že máme vybráno, setkali jsme se s názory, že to není dobrý nápad, že tam bude pršet apod. Nakonec jsme zvolili přelet na Krabi, což není ostrov, ale část na jihu Thajska, která je na dobrém strategickém místě, protože se odsud dá jet/letět na spoustu míst či právě ostrovů. Upřímně, ve městečku Krabi chcípl přes den pes, nikde ani noha, báli jsme se, že se ani nenajíme, protože tam bylo vážně mrtvo. Nakonec jsme na jedné křižovatce narazili na paní, která prodávala nějaké nudle s omáčkou a smažená kuřata za pár drobných. Paní nám podala mističku s nudlemi, nalila nám trochu omáčky na kterou jsme si ukázali a vypadalo to, že je konec, což nás dost zklamalo, protože pán vedle měl před sebou totální hostinu s milionem druhů zeleniny apod. Ještě jsme si tedy ukázali každý na kousek smaženého kuřete a smutně šli ke stolu. Ale ejhle, obrovský tác zeleniny zdarma (viz foto) se k nám rovněž dostal a to smažené kuře bylo asi nejlepší kuře, které jsem v životě jedl. Totálně peckově jsme se najedli a přežrali, zaplatili asi 60 Kč za oba a šli dál.

Večer byl v Krabi trh s jídlem a o lidi už nebyla nouze. Zkoušeli jsme opět nějaké dobroty, hotdogy na asijský způsob, brownies, které zklamalo a nebo prostě jen slaďoučké mango, které tě vystřelí z bot. Mimochodem jsem si tam koupil pantofle, protože žabky mě hrozně dřely mezi prsty, to jsem ale nevěděl, že ty pantofle mi sedřou druhý den všechny prsty a že se k žabkám moc rád vrátím. No každopádně druhý den jsme chtěli navštívit jednu z nejznámějších pláží Thajska - Railey Beach, kam se dá dostat jen lodí a odpoledne jsme měli rezervovaný minibus, který nás měl asi za 3 hodiny i s trajektem dostat na ostrov Koh Lanta, kde jsme se rozhodli strávit zbytek dovolené. Jo ono dostat se na Railey beach je asi v sezoně v pohodě, když lodě pendlují sem a tam. Ještě jsme ani nedošli na molo, když si nás odchytl jeden aktivní týpek, co se snažil naháněj lidi na loď. Cesta na Railey cca 150 THB pro jednoho, což jsme věděli, tak říkáme ok. Týpek prej, že buď pojedem rovnou, že vezme nás dva za 1200 THB nebo že musíme počkat než bude mít 8 lidí, tak jednoznačně volíme čekačku. Jenže po 15 minutách, kdy kolem mola kromě racka a 5 dalších "řidičů lodí" neprošel ani živáček, jsme začali pochybovat. Týpek to na nás viděl, ale byl aktivní a běžel zas do města někoho lovit. Po chvíli říkám, že tohle asi nevyjde, takže to zkusíme na tu pláž z druhé strany od Ao Nang, kam hold dojedeme taxíkem. Už jsme byli na odchodu, ale to už týpek přivedl dva další turisty, a že nás vezme tedy 4, ale za 200 THB za jednoho. Týpek (turista) se hned začal hádat, že říkal 150 THB a my mu říkáme, že tu stojíme přes 20 minut a krom nich už ve městě snad nikdo jiný není, takže nakonec povolil (zajímavé, že zpátky jsme jeli nakonec taky 4, ale za 150 THB už to zase šlo). No pláž je to nádherná, čistá a voda, no co vám mám povídat, teplá jak chcanky, takže o osvěžení tady nemůže být řeč.

Po návratu do Krabi jsme si zabalili věci a šli ještě jednou za milou paní s nejlepšími kuřaty na světě, si to raději potvrdit. Potvrzuji! Na autobusové nádraží, odkud nám měl jet minivan, jsme chtěli dojet busem, ale nějak to nevypadalo, že pojede a protřelí tuktukáři nám nabídli cenu asi o 7 Kč dražší než bus. Tak to teda berem, jenže ejhle, není to tuktukář, ale motorkář, dokonce dva, pro každého jeden. Tak se teda pána chytnu za bříško, Míša snad taky a už si to valíme na autobusák.

Na Lantě jsem objednal trošku dražší, ale jednoduché ubytování s hodnocením 9,7/10. Měla to být romantika v bambusové chatičce nad mořem u jedné thajské rodinky, s houpací sítí, nejkrásnějším východem slunce a prostě bez civilizace na druhé straně ostrova v Old Townu. V podstatě tam nelhali, jen to tam z moře smrdělo, východ slunce nebyl pořádně přes stromy vidět a chatička se při pohybu jednoho z nás celá hýbala, což vyvolávalo nepříjemné pocity. Míšu trochu znervózňovali i ty ještěrky a šváby, co tam pobíhaly. K tomu maminka paní hostitelky je asi vysazená spíše na ženy, protože mě v podstatě ignorovala a zdravila pouze Míšu, bavila se s ní, co jsme dělali a tak, což mi v některých případech přišlo až fakt jako nezdvořilé, ale nevím, možná to nějak vyplývalo z jejich víry, protože to byli asi muslimky, nevím.

Old Town je každopádně pěkný, mají tam dobré, docela romantické restaurace, kde můžete při svíčkách koukat na moře, pít koktejly 1+1 zdarma a nebýt toho singl kluka, který tam přišel na ledový čaj, se to jevilo poměrně dokonalé. Nejvíc zábavné mi ovšem přišly pantofle ve tvaru ryb, které tam v ulici prodávali, ale byly tak nepohodlné, že mi je Míša musela zakázat koupit.

Každopádně jsme si půjčili skútr na dva dny, že si ostrov projedeme a podíváme se, kde budeme chtít strávit posledních 5 nocí. Ostrov se dá projet celý asi tak za 3 hodinky, takže pohoda. Našli jsme si poměrně čistou pláž s vlnami, kde jsme se vycachtali, což byl docela oříšek, protože většina ostatních pláží byla spíše špinavá a plná odpadků, co vyplavilo moře. takže na koupání žádný med.

Shodli jsme se, že bychom si chtěli polebedit u bazénu, takže jsme si na posledních 5 nocí našli ubytování s bazénem, a protože bylo více než 2krát levnější než to předešlé (stálo na noc asi 90 Kč/osobu) a zároveň bylo vedle pláže s krásným západem slunce, nebylo co řešit.

Ještě jsme si zaplatili výlet kolem 4 ostrovů okolo Lanty, což bylo pěkné vyplnění času s návštěvou krásných pláží, plaváním v jeskyni a krmením opiček ananasem. Po ostrově se bez skútru špatně pohybuje, takže jsme si tento výlet dali lišácky v době, kdy jsme právě měnili ubytování, takže nás vyzvedli ve starém a po výletě odvezli do nového.

U bazénu jsme byli většinou sami, takže já si tam u něj cvičil a koupal se a Míša kynula, teda vlastně četla si a opalovala se. Pak už nás čekal jen přejezd zpět do Krabi, let do Bangkoku, kde jsme přespali na hostelu blízko letiště, následně přelet do Singapuru, kde jsme noc strávili na letišti, jelikož nám to letělo docela brzo ráno, no a pak už šup zpět domů, tedy na Zéland. Zda jsme měli cestovní horečku nebo třeba jiné patálie kolem auta se dozvíte (možná) už v příštím díle.

Míša si pro vás standardně připravila rozpis nákladů, kolik nás co stálo, za celý tento 25denní trip po Singapuru a Thajsku. Celkově nás to oba dohromady stálo cca 32 tis. Kč. Největší položkou bylo samozřejmě jídlo. Velkou část taky sežrala zábava, což jsou různé vstupy, škola vaření, útulek pro slony, výlet na 4 ostrovy apod. Doprava zahrnuje veškeré přelety letadlem, busy, vlaky a tuktuky. Takže shrnutí za nás, určitě to jde i levněji, určitě ale i více draze, každopádně my jsme si to užili a nelitujeme ničeho, snad jen, že jsme nestihli vyfotit toho 2m dlouhého ještěra, který nám přeběhl přes cestu před motorkou :) Jinak nám za celou dobu skoro nepršelo, turistů jsme moc nepotkali, což je někdy bohužel i na škodu, protože třeba na Lantě bylo spoustu restaurací nebo výletů, kvůli mimosezónní části roku, uzavřeno.

Fotogalerie opět v odkazu níže: